شهر ممنوعه کشور چین - مترجم چینی

شهر ممنوعه در سال 1406 در دروران حکومت سلسله مینگ ساخته شد و 14 سال ساخت آن به درازا انجامید. این قصر تا 5 قرن مرکز حکومت چین بود و بیش از 20 امپراطو در آن زندگی کرده و بر مردم حکومت کرده اند. در ادامه با ماندارین همراه باشید …

تاریخچه ای از شهر ممنوعه

از لحاظ معماری شهر ممنوعه در مساحتی 72 هکتاری به شکل مستطیل شکل (961 متر طول و 753 متر عرض) ساخته شده است و دیواری 10متری آن را احاطه کرده و کنار آن دیوار؛ رودخانه ای برای حفاظت از مجموعه در کنار دیوار جاریست.

در ساخت این شهر بیش از یک میلیون کارگر استفاده شده است. معماری این بنا نشان دهنده فرهنگ، دیدگاه و هوش چینی هاست برای مثال آنها از سکوی سفید در قصر تاحه استفاده کردند که شکوه قصر را نمایش داده و مانع از ورود نم و رطوبت به ساختمان قصر شده است. همچنین میتوان به 320 ظرف مسی که در میدان شهر به کار رفته اشاره نمود که مانع از آتش سوزی در میدان شهر شده و در زمستان ها با روشن کردن آتش زیر آنها  از یخ زدگی آب جمع شده جلوگیری میکردند.

شهر ممنوعه بر اساس نظام تشریفاتی سلسله ها و اصول طبقاتی ساخته شده است طرح کلی بنا، وسعت، شیوه معماری، رنگ و تزئینات همه نشان دهنده امتیاز وسلسله مراتب خاندان سلطنتی است.سه قصر اصلی این مجموعه یعنی قصر تای حه، قصر جون حه و قصر بایو حه که توجه بیشتری را جلب میکند محل اعمال قدرت امپراطوران و بر پایی مراسم بوده است.

قصر تای حه محل قرار گیری تخت پادشاهان بوده است و دارای مجلل ترین معماری در این مجموعه است. این قصر بر سکویی به مساحت 30 هزار متر مربع و بلندای 8 متر ساخته شده و ارتفاه آن 40 متر است که از نظر ارتفاع بلند ترین بنای مجموعه به شمار می رود، جالب است که بدانید این مجموعه جمعا از 9999 اتاق تشکیل شده است که بنا بر اعتقاد گذشتگان چینی اقامتگاه امپراطوران آسمان 10 هزار اتاق دارد  و نباید به تعداد اتاق های امپراطوران آسمان تجاوز کنند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *