تبریک سال نو توسط رئیس جمهور کشور چین در 2019

در آستانه سال نوی میلادی، شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین از طریق گروه رسانه ای چین (CMG) و شبکه اینترنت پیام تبریک خود را ارسال کرد که متن کامل آن به شرح زیر است:

رفیقان، دوستان، خانم‌ها و آقایان: 

سلام! یک سال دیگر سپری شد و سال 2019 میلادی به زودی فرا می رسد. من در پکن سال نو میلادی را به همه شما تبریک می گویم!

در سال 2018، ما کارهای زیادی انجام داده و گام‌های محکم و استوار بر داشتیم. در یک سال گذشته، ما بر مشکلات و چالش‌ها غلبه کردیم. طوری که ضمن پیشبرد توسعه با کیفیت اقتصادی، تسریع ارتقای نیروهای محرکه اقتصادی، گردش اقتصادی را در حد منطقی و مطلوب حفظ کردیم. امور حفاظت از آسمان آبی، آب زلال و خاک پاک را با موفقیت به پیش برده و توسعه امور مختلف مربوط به زندگی مردم را تسریع بخشیدیم، زندگی مردم نیز پی در پی بهبود یافته است. این در حالیست که راهبردهای ملی از جمله توسعه هماهنگ پکن، تین جین و استان هه بی، توسعه نوار اقتصادی حوضه رودخانه یانگ تسه و سازندگی منطقه خلیج داوان استان “گوانگ دونگ”، “هنگ کنگ” و “ماکائو” به طور باثبات اجرا شده است. من در هنگام بازدید از مناطق کشور با خرسندی فضای سرسبز در دو ساحل رودخانه یانگ تسه، برداشت فراوان برنج در منطقه کشاورزی “جیان سان جیانگ”، رشد و توسعه سریع و زنده منطقه چیان های شهر شن جن و منطقه جانگ جیانگ شهر شانگهای و اتصال هنگ کنگ، جو های و ماکائو از طریق پل بزرگ بین آن ها را مشاهده کردم… همه این دستاوردها به سبب تلاش و پشتکاری مردم اقوام مختلف و تلاش خدمتگزاران    است. عصر جدید در کشورمان است. ت

 

در سال گذشته، تولید چین، نوآوری چین، سازندگی چین به طور مشترک پیشرفت کرده و موجب ادامه تغییرات کشور شده است. همچنین گاوشگر فضایی “چانگ ای 4” (Chang-e 4) با موفقیت به فضا پرتاب شده، دومین ناو هواپیمابر مورد آزمایش قرار گرفته، هواپیمای بزرگ دوزیست ساخت چین برای نخستین بار به پرواز درآمده و گام بزرگ و مستحکم در ایجاد سامانه ماهواره ای مکان‌یاب بیدو (BEIDOU) برداشته شده است. من در این جا به هر یک از دانشمندان، مهندسان، استادکاران کشور و هر یک از سازندگان و شرکت‌کنندگان در پروژه های یاد شده احترام می گذارم.

 

در همین سال نویدهای زیادی در زمینه فقرزدایی به کشور رسیده است. در سراسر کشور 125 شهرستان فقیر دیگر با تصدیق و تایید دولت از فقر رهایی یافته و 10 میلیون جمعیت روستایی از فقر رهایی یافتند. همچنین قیمت 17 نوع داروی ضد سرطان کاهش یافته و در فهرست داروهای بیمه پزشکی قرار داده شده و مساله فقر به سبب ابتلا به بیماری بیش از پیش حل و فصل شده است. من نیز همواره به رفقایی که در زمینه فقرزدایی فعالیت می کنند، بسیار توجه دارم. بیش از 2 میلیون و 800 هزار کادر رهبری و دبیر اول حزب کمونیست روستاها در کار خود بسیار تلاش کرده و زحمت کشیده اند و باید مراقب سلامت خود باشند.

 

من همچنین بسیار به مردمی که در زندگی با مشکلات زیادی رو به رو هستند، توجه دارم. من از دو خانواده “جی هائو یه چیو” و “جیه لیه آمو” از “قوم یی” روستای “سان هه” منطقه “لیانگ شان” استان سی چوان بازدید کرده، با خانواده “جائو شون لی” روستای “سان جیان شی” شهر “جی نان” استان شان دونگ گفت و گو کرده و در خانه “چن یو فانگ” مجتمع مسکونی شهر “فو شون” استان لیائو نینگ با وی درباره وضعیت نقل و مکان مردم محلی صحبت کردم. همچنین با “لو یی” از جمعیت فقیر روستای “لیان جانگ” منطقه “چینگ یوان” استان گوانگ دونگ درباره راه های فقرزدایی صحبت کردم. چهره صادق آن ها همچنان در ذهن من باقی مانده است. به مناسبت فرارسیدن سال نو میلادی، من زندگی بهتر و سعادتمندانه تر برای آن ها آرزو می کنم.

 

در یک سال گذشته، ما چهلمین سالگرد اجرای سیاست اصلاحات و درهای باز را جشن گرفتیم، اصلاحات سیستماتیک، کلی و بزرگ در ساختار نهادهای حزب و کشور انجام داده و بیش از 100 تدبیر اصلاحی مهم در این راستا در پیش گرفتیم. نخستین نمایشگاه بین المللی واردات چین را برگزار کردیم، سازندگی منطقه آزمایشی آزاد تجاری “های نن” را نیز آغاز کرده ایم. جهان، شاهد تسریع گسترش اصلاحات و درهای باز چین و عزم راسخ کشور در راستای ادامه اصلاحات و درهای باز بوده است. گام چین در راستای اصلاحات متوقف نشد و بلندتر خواهد شد.

 

من همچنین متوجه شدم که نخستین گروه دانشجویانی که پس از احیای نظام امتحان کنکور در کشور در دانشگاه تحصیل کردند، به بازنشستگی رسیده اند و بسیاری از جوانانی که پس از سال 2000 متولد شده، وارد دانشگاه شده اند. همچنین ثبت نام و اقامت ثابت بیش از 100 میلیون جمعیت مهاجر در شهرها در حال ادامه و انجام است. 13 میلیون نفر از جمعیت در شهرها اشتغال یافتند، ساخت 5 میلیون و 800 هزار مسکن برای حل مساله اقامت زاغه‌نشینان آغاز شده و بسیاری مردم در شهر صاحب خانه جدید شده اند. همچنین بسیاری از مردم هنگ کنگ، ماکائو و تایوان گواهی اقامت در خاک اصلی چین را به دست آوردند، هنگ کنگ نیز به شبکه راه آهن تندرو کشور پیوست. چین در حال توسعه، از نیروی حیاتی بسیاری برای شکوفایی و پیشرفت برخوردار است. همه ما در حال تلاش برای تحقق آرمان خود هستیم.

 

در این لحظه، من باید به تعدادی اسامی درخشان اشاره کنم. در سال جاری، یک ستاره به “نان رن دونگ” نامگذاری شد، دو نفر با نام های “لی جون ده” و “جانگ چائو” به عنوان شخص نمونه ارتش برگزیده شدند. ما همچنین باید از رفیق “وانگ جی تسای” که 32 سال وظیفه حفاظت و دفاع از جزیره کشور را برعهده داشت یاد کنیم، باید رفیقان “هوانگ چون”، “سونگ جیا یوئه” و “جیانگ کای بین” که برای حفظ سکوی آزمایشی جان خود را از دست دادند و دیگر قهرمانانی را که در راستای خدمت به کشور و مردم کشته شدند، فراموش نکنیم. آن ها دوست داشتنی‌ترین افراد عصر جدید بوده و برای همیشه در خاطر و اذهان ما باقی می مانند و باید از آن ها آموخت.

 

در یک سال گذشته، بسیاری دوستان جدید و قدیمی به چین آمدند. ما مجمع سالانه آسیایی بوآئو، نشست سران سازمان همکاری شانگهای در “چینگ دائو”، نشست سران پکن مجمع همکاری چین و آفریقا را میزبانی کردیم و در آن پیشنهادها و طرح های چین را ارایه دادیم. من و همکارانم به کشورهای پنج قاره سفر کرده و در بسیاری فعالیت های دیپلماتیک شرکت کرده، با مقامات کشورها تبادل نظر کرده، دوستی و اعتماد بین یکدیگر را تقویت بخشیده و به تعداد دوستان خود افزوده ایم.

 

در سال 2019، ما هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین را بسیار با شکوه برگزار جشن گرفتیم. چین در 70 سال گذشته بر سختی های زیادی غلبه کرده و به دستاوردهای فراوان رسیده است. مردم، پایه جمهوری خلق چین و نیز بزرگ ترین پشتیبان ما هستند. مردم چین با اتکا به نیروی خود و تلاش و پشتکاری، معجزه چین را ایجاد کردند. در راه آینده با وجود مشکلات و سختی ها نیز ما همچنان باید با اتکا به مردم و نیروی خود، تلاش وافر کرده و با اعتماد قوی و محکم و روحیه پرتلاش و خستگی‌ناپذیر، گام به گام امور بزرگ و بی سابقه کشور را پیش بریم.

 

در سال 2019، فرصت ها و چالش هایی پیش روی ما قرار دارد. همه ما همچنان باید به طور مشترک تلاش کنیم. سیاست و تدابیر مربوط به کاهش مالیات باید عملی شده و فشارهای موسسات را کاهش دهیم. باید صادقانه به نیروهای مستعد در ابعاد مختلف احترام بگذاریم و برای توانمندی نوآوری و ابداع آن ها انگیزه ایجاد کنیم. باید به خواست کادرهای رهبری سازمان های پایه توجه کرده و ابتکار آن ها در کار را تشویق کنیم. همچنین هدف فقرزدایی بیش از 10 میلیون جمعیت روستایی باید طبق موعد مقرر تحقق یافته و در این راستا باید بسیار تلاش کنیم. باید به زندگی نظامیان بازنشسته که برای دفاع از کشور خدمت کرده اند، توجه کنیم. در همین لحظه، افراد زیادی در لباس، رفتگران، رانندگان تاکسی، پیک ها و بسیاری کارکنان دیگر مشغول به کار هستند، باید از همه آن ها که برای ما یک زندگی زیبا ایجاد کرده و آن را حفظ می کنند، تشکر کرده و به آن ها خسته نباشید بگوییم.

 

از صد سال گذشته ما در صحنه جهانی با اوضاع پیچیده بی سابقه ای رو به رو هستیم. با وجود تغییرات اوضاع بین المللی، عزم و اراده چین برای حفظ حق مالکیت و امنیت ملی و حسن نیت کشور برای حفظ صلح و یاری به توسعه مشترک جهان تغییر نخواهد کرد. ما همچنان فعالانه ضمن پیشبرد ساخت و ساز مشترک “یک کمربند و یک جاده” و ایجاد جامعه بشری با سرنوشت مشترک، برای ساخت یک جهان شکوفاتر و زیباتر تلاش وافر خواهیم کرد.

 

برای بهتر شدن چین و جهان بهترین آرزوها را دارم. 

 

متشکرم!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *