صرافی حواله یوان به چین

با توجه به گسترش تجارت با سایر کشورها جهان به منظور پرداخت مالی نیاز به بستری است که با توجه به نوع واحد پولی مورد نظر با سرعت مناسب، مقدار پول مورد نیاز تهیه و به حساب شرکت یا طرف خارجی معامله کننده پرداخت گردد. این بستر توسط صرافی ها فراهم شده است و از این طریق انجام می شود. در تعریف از صرافی به عنوان داد و ستد انواع واحد پول است که پیدایش آن به عنوان یک شغل و حرفه را به دلیل نیاز مردم به جهت مشخص نمودن صحت و وزن و اصالت اسکناس های مختلف می دانند.

فعالیت صرافی ها به دو صورت انجام می شود. در نوع اول فقط به خرید و فروش نقدی انواع ارز ها و طلا و سایر فلزات با ارزش می  پردازند. در نوع دوم علاوه بر اقدامات فوق به خرید و پرداخت ارز می پردازند. عمده این فعالیت ها به صورت پرداخت حواله های ارزی می باشد. صرافی هایی که به پرداخت انواع حواله ها می پردازند از طریق موسسات مالی و بانک هایی که زیر نظر بانک مرکزی دارای مجوز می باشند می توانند این اقدام را انجام دهند و به منظور خدمات رسانی برون مرزی توسط بازرگانان مجاز به این امر می پردازند.

 

استعلام قیمت انواع حواله یوان صرافی:

با توجه به اینکه عمده فعالیت های تجاری ما با کشور چین می باشد لذا به منظور پرداخت های مالی این مبادلات از انواع حواله های بانکی و ارزی استفاده می شود و از آنجایی که بانک های ایرانی جزو تحریم های آمریکا قرار دارد امکان جابجایی حواله های ارزی به صورت دلار، یورو و یا سایر ارزهای دیگر نمی باشد. از همین روست که بیشتر صرافی ها برای مبادلات تجاری ایران و کشور چین از حواله های یوان به عنوان واحد ارز استفاده می کنند.

استعلام قیمت انواع حواله یوان صرافی:

برای انجام مبادلات به منظور پرداخت مالی آن لازم است قیمت روز آن ارز را از صرافی های مطمئن که پرداخت حواله یوان را انجام می دهند استعلام نمایید. پس از آگاهی از قیمت حواله یوان و توافق با شرکت یا طرف تجاری خود در چین بر سر هزینه مبادله با انتخاب روش پرداخت آن صرافی اقدام به پرداخت حواله  به حساب آن شرکت می نماید.

نحوه پرداخت حواله یوان به چین توسط صرافی:

آخرین مرحله انجام یک معامله تجاری و یا خرید یک خدمات پرداخت مالی آن می باشد. برای پرداخت های مالی ارزی و حواله به اطلاعاتی نیاز است که به واسطه آن پرداخت در بستری ایمن و سریع صورت بگیرد.

از جمله اطلاعات لازم به منظور پرداخت حواله یوان صرافی

نوع حساب طرف دریافت کننده حواله با توجه به اعلام طرف چینی به خریدار خدمات مشخص می شود معمولاً این حساب ها به صورت شخصی و یا شرکتی می باشد. البته در پرداخت های حواله یوان برای دانشجویان ممکن است حساب دانشگاه اعلام شود که پرداخت به آن حساب صورت می گیرد.

نام بانک، شماره حساب، نام صاحب حساب (اسم شرکت و یا نام شخص) و همچنین مبلغ حواله از جمله اطلاعات لازم برای پرداخت حواله یوان می باشد.

با توجه به اینکه پرداخت های ارزی همواره مبلغی به عنوان کارمزد دریافت می شود برای پرداخت حواله یوان نیز بسته به میزان مبلغ حواله این هزینه متفاوت می باشد. اما به صورت کلی حواله های یوان نسبت به حواله دلار و یا حواله یورو از کارمزد پایین تری برخوردار می باشد. همین امر هم از جمله دلایل استفاده و استقبال مردم از حواله یوان صرافی می باشد.

 

روش های پرداخت حواله یوان به چین توسط صرافی:

روش های پرداخت حواله یوان به چین توسط صرافی:

مبادلات مالی در چین به دو صورت انجام می شود، اولی پرداخت از داخل چین ، دومی پرداخت از طریق سیستم های بانکداری سوئیفت. با توجه به اینکه سیستم های بانکی سوئیفت عمدتاً پرداخت همه صورت حواله دلاری می باشد و سیستم بانکی ایران نیز تحت تحریم های آمریکا می باشد برای انجام این مبادلات از طریق حساب های داخلی بانک های چین انجام می شود و ارز مبادلاتی آن نیز یوان می باشد.

پرداخت حواله در داخل چین از طریق بانک ABC که به عنوان بانک کشاورزی شناخته می شود صورت می گیرد. در صورتی که قصد پرداخت حواله به حساب سایر بانک های چین را داشته باشید باید آن حواله را به صورت ارز دلاری انجام دهید. معمولا حواله های پرداختی با ارز یوان به صورت آنلاین در کشور چین به بانک های ABC واریز می شود و ازجمله بانک هایی که این امر را انجام می دهد به شرح زیر می باشد.

  • بانک سازندگی چین
  • بانک چین
  • بانک ارتباطات
  • بانک کشاورزی چین

 

تا با اینجای کار ما فقط از پرداخت حواله از ایران به چین صحبت کردیم گرچه بسیاری از تجار چین محصولات و خدماتی را از شرکت های ایرانی خریداری می کنند. از همین راستا آنها موظف به پرداخت هزینه های آن خدمات می باشند که عمدتاً به صورت حواله های یوان و یا حواله دلاری می باشد.

برای پرداخت هزینه این خدمات به ایران بیشتر از ارز یوان به عنوان واحد پولی استفاده می کنند گرچه گاهاً با درخواست طرف ایرانی مبنی بر دریافت دلار طرف خریدار چینی موظف به پرداخت آن ارز می باشد و با توجه به تحریم های بانکی این انتقال با دشواری صورت می گیرد.

بسیاری به دنبال راهی امن برای پرداخت های حواله می باشند و از آنجایی که صرافی ها دارای موقعیت فیزیکی می باشند مردم به راحتی به آنها اعتماد می کنند. عمده صرافی های پرداخت یوان در تهران حضور دارند و با مراجعه حضوری و یا پرداخت آنلاین به حساب صرافی ها برابر معادل ریالی حواله درخواستی حواله مورد نیاز توسط صرافی پرداخت می شود و پرداخت کننده با خیال آسوده و با خطری بسیار پایین بابت پرداخت حواله به معامله می پردازد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *