چگونه حواله یوان را بدون کارمزد انتقال دهیم؟

در سال‌های اخیر، دومین اقتصاد بزرگ جهان یعنی کشور جمهوری خلق چین، به‌عنوان بزرگ‌ترین شریک تجاری کشور ایران معرفی شده است و هرساله بالغ بر ۶۰ میلیارد دلار صادرات زعفران، پسته، محصولات پتروشیمی، چرم و … از ایران به چین انجام می‌شود.

همچنین سالیانه بسیاری از دوستداران علم روز و یا جویای کار، به این کشور پرجمعیت مهاجرت می‌کنند. به همین علت حواله یوان به چین برای دانشجویان و تاجران، بسیار مهم است.

ارز yuan، واحد رسمی پول کشور جمهوری خلق چین و نهمین ارز پر چرخش جهان است؛ اما به علت تحریم‌های بین‌المللی بر علیه نظام بانکی ایران، وسترن یونیون (یک شرکت بین‌المللی معتبر که در زمینه انتقال پول بین اشخاص حقیقی و حقوقی در سراسر جهان فعالیت می‌کند.) هیچ شعبه‌ای در کشور ایران ندارد و تمام معاملات تجاری باید از طریق تبادل دلار انجام شود که هزینه بالا و اتلاف وقت بالایی دارد. اما راه‌حل چیست؟

بهترین راه‌حل برای معاملات تجاری بین‌المللی با چین، استفاده از حواله یوان است. در این مطلب از سایت ماندارین، به بیان مزایای استفاده از حواله و روش‌هایی برای انتقال حواله بدون کارمزد به چین خواهیم پرداخت.

حواله ارزی چیست و چه مزایایی دارد؟

حواله ارزی چیست و چه مزایایی دارد؟

حواله ارزی سیستمی در بانکداری جدید است که به تمام اشخاص حقیقی و حقوقی، امکان جابه‌جایی پول در سراسر جهان را می‌دهد. حواله‌های ارزی، تنها به درخواست مشتریان و تنها توسط بانک‌ها صادر شده و ارز مدنظر از حساب مشتری به مقصد مدنظر (داخل یا خارج کشور) او ارسال می‌شود.

کشور چین نیز باهدف برکناری دلار آمریکا و افزایش اعتبار پول رسمی خود، تمام شرکت‌ها و تجار خود را ملزم به دریافت یوان چین کرده است؛ این امر در ایران نیز تنها از طریق حواله yuan به چین امکان‌پذیر است. اما استفاده از حواله yuan چه مزایایی برای ایرانیان دارد؟

  1. حواله یوان در مقایسه با دلار، کارمزد بسیار کمتری دارد. همچنین اگر مبلغ حواله ارزی شما بیشتر از ۱۰۰۰۰۱ یوان باشد، از پرداخت کارمزد معاف خواهید شد.
  2. حواله یوان بر خلاف حواله دلار یا حواله یورو، هیچ محدودیت زمانی برای ارسال شدن ندارد. مشتریان می‌توانند در تمام ایام سال و ظرف چند ساعت، یوان را ارسال کنند.
  3. قیمت یوان در مقایسه با سایر ارزها در شرایط ثابت و پایین‌تری قرار دارد. به همین علت برای تبادلات بین‌المللی انتخاب بهتری است.
  4. به علت روابط دوستانه بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین، امکان بلوکه شدن اموال تجار ایرانی در حساب‌های چینی وجود نخواهد داشت.
  5. استفاده از ارز یوان برای مبادلات تجاری بین ایران و چین، عملاً تمامی تحریم‌های آمریکا بر علیه مردم ایران را خنثی خواهد کرد.

توصیه شده برای شما: شهرهای مهم و تجاری کشور چین را بشناسید!

انتقال حواله یوان بدون کارمزد، شایعه یا واقعیت؟

انتقال حواله یوان بدون کارمزد، شایعه یا واقعیت؟

در ادامه این مطلب از سایت ماندارین، به بررسی روش‌ها انتقال حواله یوان با کمترین کارمزد یا بدون کارمزد خواهیم پرداخت. پس اگر به دلایل تجاری یا توریستی، قصد انتقال یوان از ایران به چین را دارید، این قسمت را بادقت بیشتری مطالعه کنید.

روش اول: افتتاح حساب در بانک کونلون

بانک کونلون توسط شرکت ملی نفت جمهوری خلق چین، تأسیس شده است. این بانک به‌صورت مستقیم به ایرانیان خدمات مالی ارائه می‌کند و ایرانیان می‌توانند به‌سادگی از ایران، ارز yuan جابه‌جا کنند.

مشتریان این بانک، پس از افتتاح حساب می‌توانند بدون کارمزد به سایر حساب‌های این بانک، یوان جابه‌جا کنند. البته تنها درصورتی‌که حساب مقصد در بانک کونلون چین نباشد، کارمزد اندکی باید پرداخت شود.

روش دوم: ارسال یوان به چین از طریق صرافی

روش دیگر برای ارسال حواله یوان از ایران، انتقال به‌وسیله صرافی‌های معتبر است. برای این منظور کافی است یک حساب در یکی از بانک‌های چین، افتتاح کرده باشید و پس از آن، از طریق صرافی‌های دارای مجوز فعالیت رسمی، مبلغ موردنظر را به‌حساب خود واریز نمایید. واریز حواله یوان به‌حساب چینی، هیچ کارمزدی برای شما نخواهد داشت.

 

 

شاید بپرسید کدام بانک چینی برای افتتاح حساب مناسب‌تر است؟ بانک ABC یا همان بانک کشاورزی چین، از بزرگ‌ترین بانک‌های چین است. اما درصورتی‌که تمایل به افتتاح حساب در سایر بانک‌های معتبر چین را دارید، موارد زیر نیز مناسب هستند:

  • بانک توسعه چین
  • بانک آی سی‌بی‌سی چین
  • بانک مردم چین
  • بانک جی چی مورگان
  • بانک SPD
  • بانک کانسترشن چین
  • بانک پینگان چین

روش سوم: جابه‌جایی یوان با سوئیفت

اگر می‌خواهید در کمترین زمان و با امنیت بالا و کارمزد اندک، از ایران به چین ارز یوان جابه‌جا کنید، استفاده از سوئیفت بهترین گزینه برای شما است!

شرکت سوئیفت SWIFT، یک جامعه جهانی به‌منظور ارتباطات مالی بین‌بانکی در سراسر جهان است. هدف این شرکت تعاونی، حذف روش‌های کاغذی و زمان بر است و در ۲۰۹ کشور جهان عضویت دارد. از این سامانه به‌منظور انتقال ارز بین‌بانکی در داخل و خارج کشورها استفاده می‌شود.

نکته: در زمان نگارش این مطلب، بانک مرکزی ایران در مؤسسه غیرانتفاعی سوئیفت عضویت دارد.

روش چهارم: حواله yuan با وسترن یونیون

استفاده از سامانه وسترن یونیون در ایران بدون واسطه صرافی‌ها، متأسفانه امکان‌پذیر نمی‌باشد. اما ایرانیان می‌توانند با مراجعه به صرافی‌های معتبر دارای کارگزاری در کشور چین، با کمترین کارمزد ارز یوان را به مقصد مدنظر خود واریز کنند.

روش پنجم: انتقال مبالغ بالای ارز یوان yuan

بسیاری از صرافی‌ها و بانک‌ها، درصورتی‌که مبلغ حواله یوان مشتریان بسیار بالا باشد، هیچ کارمزدی دریافت نخواهند کرد. معمولاً برای ارز یوان بیشتر از ۱۰۰,۰۰۰، مشتری از پرداخت کارمزد معاف خواهد شد.

برای شناخت بهترین صرافی معتبر برای ارسال حواله یوان به چین، به مقاله صرافی حواله یوان به چینسایت ماندارین مراجعه کنید.

برای حواله یوان به چین، حساب حقیقی بهتر است یا حساب حقوقی؟

برای حواله یوان به چین، حساب حقیقی بهتر است یا حساب حقوقی؟

خوب است بدانید که برای حواله یوان به چین، داشتن حساب شخصی یا شرکت تفاوت‌هایی دارد که در ادامه برای اطلاعات بیشتر به بیان مزایا و معایب هرکدام خواهیم پرداخت.

· حساب اشخاص حقیقی:

بیشتر از ۹۰ درصد حواله‌های یوان ارسال شده از ایران، برای حساب‌های شخصی است. این حساب‌ها مزیت‌هایی مانند: کارمزد بسیار ناچیز و نزدیک به صفر، عدم نیاز به پرداخت مالیات بر فروش و انتقال سریع یوان را برای دارندگان به ارمغان می‌آورد.

همچنین معایبی شامل: امنیت ضعیف در زمان خرید و عدم امکان پیگیری قانونی در صورت بروز مشکلات کیفری معاملات نیز باید مد نظرتان باشد.

· حساب اشخاص حقوقی:

استفاده از یک حساب شرکتی برای تجار، برخلاف حساب‌های شخصی از امنیت بالایی برخوردار است؛ اما معایبی همچون: زمان طولانی تر برای انتقال یوان، پرداخت کارمزد، الزام به پرداخت مالیات معاملات را نیز در بر دارد.

 

جمع‌بندی:

با افزایش روابط تجاری میان دو کشور ایران و جمهوری خلق چین و همچنین افزایش مهاجرت‌های تحصیلی و توریستی، نیاز به انتقال یوان از ایران به چین نیز بیشتر از قبل برای تجار و مهاجران، احساس می‌شود. اما انتقال یوان yuan با وجود تحریم‌های بین‌المللی و با کمترین کارمزد، چگونه امکان‌پذیر است؟

برای حواله بدون کارمزد یوان، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  1. افتتاح حساب در بانک کونلون
  2. انتقال yuan به‌وسیله صرافی‌های معتبر
  3. استفاده از سامانه بین‌المللی سوئیفت
  4. بهره‌مندی از سامانه وسترن یونیون برای حواله بدون کارمزد
  5. حواله بیشتر از ۱۰۰,۰۰۰ یوان

سؤالات و تجربیات خود در انتقال ارز یوان از ایران به چین را در بخش کامنت‌ها با سایت ماندارین در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *