آسان ترین روش حواله یوان به چین

کشور چین دومین اقتصاد دنیا را داراست و همان‌طور که می‌دانید به علت روابط تجاری خوبی که با ایران دارد افراد زیادی در داخل کشور به فعالیت‌های تجاری با چین می‌پردازند. از طرفی تحریم‌های اعمال شده بر ایران، تجار ایرانی را در نقل و انتقالات ارز با مشکلی جدی مواجه ساخته است. تحریم‌های اعمال شده به ایران باعث محدودیت در نظام بانکداری، خروج ایران از سیستم سوئیفت (سیستمی استاندارد که حوالهٔ بین‌بانکی صادر می‌کند)، عدم فعالیت وسترن یونیون را در ایران به دنبال دارد. اکنون سؤال این است که چه کنیم؟  از آن جایی که معاملات تجاری با دلار و یورو برای افراد بسیار سنگین تمام می‌شود بهترین گزینه یوان چین است. یوان یکی از واحد‌های پولی کشور چین به‌عنوان ارز متداول در معاملات ایرانیان استفاده می‌شود. در ادامه امن‌ترین و آسان‌ترین روش حواله یوان به کشور چین را برایتان شرح داده‌ایم.

 تعریف حواله ارزی به زبان ساده

تعریف حواله ارزی به زبان ساده

یک نوع روش پرداخت است که افراد به‌واسطهٔ آن به‌راحتی می‌توانند به تبادل ارز در همه جای دنیا بپردازند. سیستم کار حواله ارزی به این صورت است که شخص وجهی را از طریق بانک کارگزار یا مؤسسه مالی به‌حساب شخصی دیگر در خارج از کشور منتقل می‌کند. هزینه‌ای که توسط شرکت یا مؤسسهٔ مسئول ارسال یا دریافت حواله، گرفته می‌شود کارمزد می‌گویند. در واقع این مؤسسات یا کارگزاری‌ها از طریق همین کارمزد به کسب درآمد می‌پردازند.

نرخ حواله به کشور چین چگونه محاسبه می‌شود؟

نرخ همان کارمزد است حال کارمزدی که برای ارسال پول به چین باید به صرافی بپردازیم را نرخ حواله می‌گویند. محاسبهٔ این نرخ بر اساس مبلغ ارسالی است هرچقدر مبلغ بیشتر باشد کارمزد کمتری تعلق می‌گیرد. تفاوت نرخ کارمزد یوان نسبت به دلار بسیار قابل‌توجه است زیرا یوان از نرخ بسیار پایینی نسبت به دلار برخوردار است. لازم به ذکر است نرخ یوان هم همانند سایر ارزها دچار نوسان است و برای کسب اطلاعات دقیق از نرخ امروز حواله یوان با کارشناسان ماندارین در ارتباط باشید.

مزایای حواله yuan به چین

  1. کارمزد پایین: نرخ کارمزد حواله ارسالی یوان به چین بسیار پایین‌تر از دلار، یورو و پوند است و این تفاوت قیمت باعث شده بسیاری از تجار و دانشجویان در ایران یوان به چین را انتخاب کنند اما لازم به ذکر است ارسال این حواله  بستگی به مبلغ و حساب طرف دارد، پیشنهاد می‌کنم برای سهولت کار و اطلاعات دقیق از مشاوران ماندارین راهنمایی‌های لازم را کسب کنید.
  2. سرعت بالا: جالب است بدانید ارسال این حواله به چین کم‌تر از ۲۴ ساعت به‌حساب شخص گیرنده منتقل می‌شود درصورتی‌که حوالهٔ سایر ارزها در بازه زمانی ۳ تا ۵ روز به طول می‌انجامد. اگر سرعت در ارسال حواله برایتان حایز اهمیت است از این مورد غافل نشوید.
  3. عدم بلوکه شدن: روابط دوستانهٔ ایران و چین باعث افزایش معاملات این دو کشور شده است. تحریم نبودن ایران توسط چین، نگرانی از بلوکه شدن حواله یا حساب را برطرف کرده است و تجار و بازرگانان ایرانی به‌راحتی می‌توانند حواله‌های یوان به چین را منتقل کنند.
  4. رونق در کسب‌وکار: حوالهٔ ارسالی یوان به چین، درهای موفقیت در تجارت را به روی شما باز می‌کند زیرا مبادلات تجاری بین خریداران و فروشندگان بین‌المللی در بانک‌های معتبر صورت می‌گیرد و این یک امتیاز برای کسب‌وکار شما محسوب می‌شود.

چگونه حواله‌های خود را به چین ارسال کنیم؟

یکی از مهم‌ترین سؤالات در این زمینه چگونگی ارسال حواله است. به دلیل معاملات گسترده بین ایران و چین لازم است روش‌های ارسال حواله به چین را به‌خوبی بشناسید.

 

سیستم سوئیفت در حواله یوان

سیستم سوئیفت

درواقع سوئیفت سیستمی استاندارد جهت صادرکردن حواله‌های بین‌بانکی است. این سیستم هرگونه پیام ارزی در بانک‌های داخل و خارج کشور را ارسال و دریافت می‌کند. روش این کار بدین‌گونه است که مهاجرانی که در چین اقامت دارند باید یک حساب بانکی افتتاح کنند و سپس به ارسال یا دریافت حواله در جهت مبادلات خود بپردازند. متقاضیان داخل کشور با مراجعه به مؤسسات معتبر، مشخصات کسی که در چین دارای حساب است و وجه تعیین شده را به‌صورت ریال به مؤسسه موردنظر تقبل می‌کنند. مؤسسه بعد از دریافت وجه، وجه را به‌وسیلهٔ سیستم بین‌بانکی سوئیفت در قالب یوان به‌حساب در چین ارسال می‌کند. این روش بین یک الی پنج‌روز باتوجه‌به مبلغ و نوع حساب بانکی متغیر است و در این بازهٔ زمانی ارسال می‌شود.

 

سیستم پی پل در حواله یوان

سیستم پی پال

سیستم الکترونیکی پی پال مزایای بسیاری دارد زیرا هم اکنون از طریق پی پال در مدت‌زمان بسیار کمی می‌توانید به خریدوفروش اینترنتی بپردازید ضمن اینکه از امنیت بالایی برخوردار است و به‌راحتی می‌توانید ارسال و دریافت مالی داشته باشید. فقط کافی است یک اکانت کاربری بسازید و از طریق آن گردش حساب خود و قیمت یوان را در هر زمانی چک کنید.

 

سیستم اسکریل برای حواله یوان

مراکز اسکریل

کمپانی اسکریل دارای بیش از ۳۰۰ شعبه در سراسر دنیا است که عمده فعالیتش در جهت هرگونه خدمات ارزی اعم از ارسال حواله و نقل و انتقالات ارزی است. این شرکت انگلیسی از امنیت بالایی برخوردار است و با خیال راحت می‌توانید به ارسال حواله به چین بپردازید. روش کاری این کمپانی همچون وسترن یونیون صورت می‌گیرد.

سیستم مانی گرام در حواله یوان

مانی گرام

این سیستم هم عملکردی مشابه سیستم پی پال دارد ضمن اینکه در سرتاسر جهان دارای شعبات مختلف است. برای استفاده از این شبکه لازم است متقاضی، وجه تعیین شده و اکانت گیرندهٔ وجه را در مؤسسه ثبت کند و در مدت‌زمان بسیار کوتاهی وجه موردنظر به‌حساب گیرنده از طریق سیستم مانی گرام منتقل می‌شود.

صرافی برای حواله یوان به چین

صرافی‌های داخل کشور

یکی  از بهترین روش‌ها مراجعه به صرافی‌های دارای مجوز در داخل کشور است. در این روش ابتدا یک حساب بانکی در کشور چین افتتاح و سپس از طریق صرافی‌های معتبر در داخل ایران مبلغ موردنظر را به‌حساب باز شده در چین منتقل کنید. همچنین با وجود عدم استفاده از وسترن یونیون در ایران به دلیل تحریم‌ها، شما می‌توانید از طریق صرافی‌های معتبر در سریع‌ترین زمان ممکن به ارسال حواله یوان به کشور چین اقدام نمایید قبل از آن لازم است اطلاعات گیرنده، نام شهر و‌ وجه موردنظر را در اختیار صرافی قرار دهید. سایت ماندارین از طریق کارشناسان خبره شما را در جریان قیمت روز حواله یوان_yuan  و صرافی‌های معتبر خواهد گذاشت.

حوالهٔ TT

یکی دیگر از روش‌هایی متداول برای ارسال حواله در ایران استفاده از روش حوالهٔ TT است. در واقع TT پول را به‌صورت تلگرافی منتقل می‌کند. این حواله به‌صورت آنی و لحظه‌ای ارسال می‌شود منتها به دلیل تحریم‌های ایران ممکن است گاهی با اختلالاتی همراه باشد.

 

برای ارسال حواله به چین چه اطلاعاتی لازم است؟

برای ارسال حواله به چین چه اطلاعاتی لازم است؟

اطلاعات موردنیاز عبارت است از: آدرس دقیق بانک گیرنده، آدرس دقیق و تلفن شخصی که قرار است حواله را برایش ارسال کنید. لازم است بدانید حواله‌های ارسالی توسط کشورهای مختلف رابطهٔ مستقیمی با ارز موردنظر دارد برای مثال حوالهٔ دلار و یورو بیشتر از طریق ترکیه و عربستان صورت می‌گیرد این در حالی است که حواله یوان به کشور چین از طریق حساب بانکی در کشور مبدأ انجام می‌شود. با گسترش مبادلات تجاری ایران و چین بهترین گزینه ارسال حواله به کشور چین است که بسیار مورد استقبال بازرگانان ایرانی قرار گرفته است.

بانک‌های مقصد در چین برای ارسال حواله کدام‌اند؟

بانک کشاورزی (ABC) چین از بزرگ‌ترین بانک‌های مقصد در این کشور است و به‌صورت معمول از این بانک در مبادلات ارزی استفاده می‌شود. علاوه بر این بانک‌های معتبر دیگری در چین به مبادلات و ارسال حواله می‌پردازد که نام برخی از آن‌ها را برایتان آورده‌ام:

  1. بانک مردم
  2. بانک توسعه
  3. بانک کونلون
  4. بانک پینگان
  5. بانک SPD
  6. بانکICBC

برای ارسال حواله کدام بهتر است؟ حساب شخصی یا شرکتی؟

بهتر است بدانید شما هم با حساب شخصی و هم حساب شرکتی می‌توانید به ارسال حواله به کشور چین بپردازید اما طبق آمار اغلب مشتریان با حساب شخصی از طریق بانک کشاورزی چین حواله‌های خود را ارسال می‌کنند. این کار مزایایی به همراه دارد، مثلاً ساخت تراکنش در بانک کشاورزی چین محدودیتی ندارد و در تراکنش‌های بین‌بانکی در چین کارمزدی دریافت نمی‌شود. اما درهرصورت هرکدام از این حساب‌ها معایب و مزایایی دارند که به‌اختصار برایتان ذکر کرده‌ام:

مزایا و معایب حساب شخصی

  • کارمزد پایین
  • سرعت بالا
  • عدم مالیات
  • امنیت کم‌تر

مزایا و معایب حساب شرکتی

  • امنیت بیشتر در معاملات
  • زمان‌بر بودن ارسال حواله
  • مالیات بر فروش
  • کارمزد بیشتر در مقایسه با حساب شخصی

در نهایت :

روزبه‌روز شاهد حجم معاملات و روابط ارزی ایران و چین هستیم و یکی از عمده مشکلات بازرگانان و دانشجویان ایرانی ارسال حواله یوان به چین است. این پیچیدگی از زمان اعمال تحریم‌ها به ایران رخ داد به همین دلیل چین بهترین گزینه برای حواله به این کشور است زیرا از کارمزد پایینی برخوردار است، سرعت بالا در ارسال و بلوکه نشدن حساب‌ها از دیگر مزایای آن است. در این میان نیاز به مؤسساتی به‌شدت احساس می‌شود تا همواره اطلاعات دقیق و به‌روز و چگونگی ارسال حواله باتوجه‌به معامله و حساب بانکی در اختیارتان قرار دهد. سایت ماندارین با سابقه‌ای درخشان همواره به دنبال ارتقای اطلاعات شما در این زمینه است. در این مطالب تلاش کردیم موارد زیر را باهدف سهولت کار شما، بررسی کنیم:

  • آسان‌ترین روش‌های ارسال حواله
  • چگونگی محاسبه نرخ کارمزد حواله به چین
  • مزایا و معایب حواله به چین
  • اطلاعات لازم برای ارسال حواله
  • بانک‌های معتبر در چین
  • مزایا و معایب حساب شخصی و شرکتی برای ارسال حواله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *