بزرگترین بانک های چین و رایج ترین حواله های ارزی

بزرگترین بانک های چین و رایج ترین حواله های ارزی


در قرن 21، موقعیت چین در امور مالی جهانی افزایش چشمگیری داشته است. در واقع بر اساس رتبه بندی سالانه 2019 توسط هوش بازار جهانی، بزرگترین بانک ها براساس دارایی چهار بانک جهانی چین به نام های بانک ساخت و ساز، بانک صنعتی و تجاری، بانک چین و بانک کشاورزی چین است. هر چهار بانک هر کدام به طور جداگانه بیش از 3 تریلیون دلار دارایی دارند و ارزش جمعی آنها 1.07 درصد بیشتر از سال قبل است. (که اگر تأثیر نزول نرخ ارز یوان نبود نرخ رشد حتی بیشتر می بود.) برای آشنایی با این بانک های بزرگ چین با ماندارین همراه باشید.

چهار بانک بزرگ چینی

بانک چین
بانک چین بعنوان یکی از قدیمی ترین بانک بومی است.

1.بانک چین (Bank of china(BOC:

بانک چین در سال 1912 بجای بانک شاهنشاهی چین تأسیس شد و بعنوان یکی از قدیمی ترین بانک بومی و یکی از چهار بانک بزرگ تجاری در کشور چین است. در سال 2009، این بانک به عنوان دومین ارائه دهنده وام در چین شناخته شد و هم اکنون هم این روش را ادامه داده است. کل دارایی آن 3.092 تریلیون دلار است. و در اموری از جمله بانکداری شرکتی، بانکداری شخصی، بانکداری سرمایه گذاری و بیمه فعالیت دارد. این بانک، اگرچه دیگر بانک مرکزی نیست اما در دو منطقه ویژه اداری چین اجازه انتشار اسکناس را نیز دارد.

BOC بین المللی ترین بانک چین محسوب می شود، زیرا در هر قاره مسکونی در جهان شعبه دارد. این شرکت در 57 کشور از جمله کانادا، ایالات متحده و  انگلستان فعالیت می کند. در سال 2010، شعبه BOC در نیویورک محصولات رنمینبی را به آمریکایی ها ارائه داد و به عنوان اولین بانک بزرگ چینی، توانست سرمایه های ارزی چینی را در دسترس قرار دهد.

+

2.بانک صنعتی تجاری چین:

بانک صنعتی و بازرگانی چین (ICBC)، رتبه نخست را در اختیار دارد. این بانک چینی بزرگترین شرکت بانکی چند ملیتی در جهان است که با بیش از 4 تریلیون دلار کل دارایی ها آن برآورد می شود. تقریباً 449000 نفر در آن مشغول به کار هستند. این بانک در سال 1984 به عنوان یک شرکت محدود تاسیس شد. و همانطور که از نامش پیداست، به تولیدکنندگان، خرده فروشان، شرکت های برق و سایر مشاغل، با دادن وام تجاری خدمات ارائه می دهد.

(ICBC) بیش از 400 شعبه در خارج از کشور دارد. یکی از اصلی ترین آنها شعبه ای است که در سال 2014 در کویت افتتاح کرد. که بعنوان چهارمین شعبه این بانک در خاورمیانه است و شعبه های دیگر آن در ابوظبی، دوحه و دبی است. میتوان گفت افتتاح شعبه در کویت سبب پیشرفت شبکه خدمات، بانک صنعتی و بازرگانی چین در خاورمیانه شد.

بانک ساخت و ساز چین (CCB)
این بانک ساخت و ساز چینی ، یکی از قدیمی ترین بانک چین است

3.بانک ساخت و ساز چین (China Construction Bank):

بانک ساخت و ساز چین (CCB)، از سال (2019)، 3.38 میلیارد دلار دارایی در اختیار دارد. و از سال 2018، با نزدیک به 15000 شعبه در کشورهایی مانند آفریقای جنوبی، کره جنوبی، ایالات متحده و استرالیا فعالیت می کند. این بانک، یکی از قدیمی ترین بانک چین است. که در سال 1954 به عنوان بانک ساخت و ساز مردم چین تأسیس شد و نام خود را در سال 1996 تغییر داد. Bank of America در سال 2005، 9٪ از سهام این بانک را به دست آورد و رشد سریع بانک را برای چندین سال آینده تسهیل کرد و در نهایت سال 2013 سهام خود را فروخت.

از نظر وام دهی بانک کشاورزی چین (ABC) سومین ارائه دهنده بزرگ جهان است.
از نظر وام دهی بانک کشاورزی چین (ABC) سومین ارائه دهنده بزرگ جهان است.

4.بانک کشاورزی چین (Bank of Agricultural (ABC

بانک کشاورزی چین (ABC)، گاهی اوقات AgBank نیز شناخته می شود، در سال 1951، تأسیس شد و همانطور که از نام آن پیداست، در ابتدا در زمینه تأمین مالی شرکت های روستایی چین تخصص داشت. اما اخیراً به ارائه ی خدمات و محصولات بانکی شرکتی و مصرف کننده تبدیل شده است. بیش از 300 میلیون مشتری خرده فروشی، و تقریباً سه میلیون مشتری شرکتی، به تجارت ارز با کارت های اعتباری بانک کشاورزی می پردازند این بانک چینی تقریباً 25000 شعبه در سراسر جهان دارد، ازجمله درشهرهای بزرگ از جمله: لندن ، نیویورک، سیدنی، سنگاپور، سئول و توکیو . و از نظر وام دهی بانک کشاورزی چین (ABC) سومین ارائه دهنده بزرگ جهان است.

رایج ترین حواله های (انتقال پول) یوان به چین

1.حواله سوئیفت

سوئیفت (Society For Worldwide Interbank Financial Telecommunication) یک شبکه بین المللی برای انتقال پول است. این شبکه در 212 از کشورها شعبه دارد. استفاده از این سرویس انتقال پول برای استفاده کنندگان از آن، مزایایی از جمله امنیت و ایمنی بالا، سرعت انتقال بالای پول و… به همراه دارد که از اهمیت بالایی برخوردار است. شما می توانید برای ارسال ارزهایی همچون دلار، یورو، پوند، و یوان چین از این حواله استفاده کنید.

حواله پی پال
امکانات پی پال، خدمات پرداخت آنلاین وارسال پول با بالاترین سرعت و امنیت می باشد.

 

شما می توانید برای آشنایی با حواله یوان در چیناینجا کلیک کنید

.حواله پی پال

یکی از روش های ارسال پول سایت پی پال است. که ارائه خدمات آن در زمینه ی امور مالی و بانکی می باشد. از امکاناتی که پی پال برای کاربران خود فراهم آورده می توانیم خدمات پرداخت آنلاین و دیگری ارسال پول با بالاترین سرعت و امنیت را نام برد. شما می توانید از طریق ثبت نام در سامانه الکترونیکی پی پال و ساختن اکانت پی پال، نسبت به پرداخت های ارزی و ارسال پول اقدام کنید. بطور مثال در زمان خرید آنلاین با استفاده از حساب پی پال، برای فرد پرداخت کننده کارمزدی در هنگام پرداخت ایجاد نمی شود. و هزینه پرداخت پی پال نسبت به دیگر روش های پرداخت آنلاین کمتر است.

روش حواله پول

برای ارسال پول از طریق پی پال ابتدا باید یک اکانت ایجاد کنید و در ثبت نام باید ایمیل و اطلاعات شخصی کامل ثبت شود تا بتوانید از آن استفاده کنید. در قدم بعدی با وارد کردن اطلاعات کارت و شماره حساب بانکی، حساب بانکی خود را به اکانت پی پالتان وصل کنید و پس از ارسال اطلاعات تکمیلی حساب شما ساخته می شود و پس از تایید می توانید از آن استفاده کنید.

توجه داشته باشد که به علت تحریم های موجود استفاده از خدمات پی پال برای کاربران ایرانی مهیا نیست و برای داشتن حساب پی پال باید اطلاعات حساب بانک خارجی وارد شود تا امکام استفاده از خدمات پی پال فراهم شود انتقال پول از طریق پی پال برای افرادی که قصد ارسال ارز یوان، دلار و پوند را دارند می تواند روش مناسبی باشد.

 

وسترن یونیون
امکان برداشت وجه و ارسال حواله ارزی را به تمام نقاط جهان فراهم آورده است.

 

شاید دوست داشته باشید در مورد انواع سکه و اسکناس های یوان چین بیشتر بدانید

 

3.حواله وسترن یونیون

وسترن یونیون، یکی از روش های متداول انتقال پول می باشد و در کشورهای مختلف دارای شعبه است این روش، امکان برداشت وجه و ارسال حواله ارزی را به تمام نقاط جهان فراهم آورده است. این روش یکی از راههای انتقال ارزی مانند دلار ،یورو ،یوان ، پوند و… است.

 

مزایای استفاده از این روش :

  • امکان ارسال وجه با بالاترین سرعت
  • مبلغ تبدیل ارز دروسترن یونیون بروز رسانی می شود
  • امنیت بالا
  • روش ها مختلف در انتقال وجه وجود دارد.
  • استفاده از این روش برای انتقال پول به کشورهای مختلف

معایب استفاده از وسترن یونین :

پرداخت کارمزد بسیار بالا در زمان انتقال وجه

حواله ریا
کارمزد دریافتی در حواله ریا برای انتقال پول برای برخی کشورها مقرون به صرفه است.

4.حواله ریا

یکی از روش های انتقال وجه سیستم انتقال پولی ریا (Ria) است که امکانات زیادی را برای مشتریان خود فراهم آورده است ازجمله امکان نقد کردن انواع درآمد ارزی، Ups موبایل، و از مهمترین آنها ارسال پول و حواله فوری یوان دلار و… به کشورهای مختلف است. کارمزد دریافتی برای انتقال پول برای برخی کشورها مقرون به صرفه است.

 

5.حواله داخلی

یکی دیگر از روش های انتقال پول به چین یا دیگر کشورها می باشد با حواله پول به حساب بانکی شخص مورد نظر در کشور مقصد (چین) صورت می گیرد با این روش احتمال هرگونه خطر و یا اعمال هر قانون از طرف بانک کاهش می یابد و شخص دارای حساب به مبلغ مورد نظر خود خواهد رسید. بنابراین برای هرگونه حواله ارزی همانند پوند، دلار، یوان چین و ین و… این روش می تواند مناسب باشد.

این مقاله شمارا با چهار بانک بزرگ چینی و روش های رایج حواله های ارزی آشنا می کند.

کانون زبان ماندارین شبانه روز پاسخگوی شما همراهان عزیز است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *