نرم افزار ویچت پی (Wechat Pay)

نرم افزار وی چت از سرویس های پیام رسان کشور چین است که توسط شرکت تنست (Tencent) ساخته شده است. این نرم افزار علاوه بر قابلیت گفت و گو و پیام رسانی، دارای قابلیت پرداخت نیز می باشد. ویچت پی به عنوان یک کیف پول الکترونیکی و همراه به حساب می رود که قابلیت پرداخت آنلاین در کشور چین را دارد.

وی چت پی ازجمله نرم افزار های پرداخت آنلاین مالی در کشور چین و از رقیب های اصلی علی پی در خدمات رسانی مالی به صورت آنلاین می باشد. در سال 2019 وی چت با بیش از 800 میلیون کاربر فعال در پرداخت موبایل از علی پی که نزدیک به 520 میلیون کاربر فعال داشت پیشی گرفت و سهم بزرگی در پرداخت ها و مبادلات کشور چین پیدا کرد.

امکانات پرداختی وی چت پی:

کاربران پس از ثبت اطلاعات حساب بانکی خود می توانند از خدماتی چون انتقال و پرداخت آنلاین این نرم افزار بهره مند شوند. استفاده کنندگان این برنامه با ورود به قسمت پرداخت و مرورگر نرم افزار وی چت، پرداخت ها و خدمات مالی که به صورت روزانه درگیر آن هستند انجام می دهند. ازجمله امکانات مالی این نرم افزار مدیریت و بررسی حساب های بانکی، پرداخت صورت حساب ها، انتقال پول به سایر حساب ها، خرید بلیط های مختلف وسایل نقلیه عمومی (همچون هواپیما، قطار و…)، رزرو و پرداخت هزینه اقامت در هتل، پرداخت انواع مختلف قبوض (قبض های بانکی، آب و برق …) پرداخت هزینه های سفارشات آنلاین (سفارش کالا، غذا و …) و سایر خدمات پرداختی می باشد که همگی در اختیار کاربران قرار گرفته تا به راحتی از آن ها استفاده کنند.

در سال 2014 ویژگی جدید به این نرم افزار اضافه شد که مورد توجه بسیاری از مردم چین قرار گرفت. در این بروز رسانی، ویژگی به عنوان پاکت قرمز معرفی شد. پاکت قرمز ریشه در فرهنگ چین دارد که جهت اعطای پول نقد به دوستان و خانواده از آن استفاده می شد. این خدمت جدید به کاربران اجازه میداد تا به دوستان و کسانی که می خواهند پول هدیه دهند به راحتی و از این طریق پول مورد نظر خود را ارسال کنند. امکان ارسال پاکت به گروه ها نیز وجود داشت و مبلغ ارسالی در پاکت بین اعضای گروه به طور مساوی تقسیم می شد. طبق آمار این قابلیت جدید میزان استفاده از وی چت پی را افزایش داد به طوری که در اولین روز ارائه این خدمت تعداد 16 میلیون پاکت ارسال شد.

 

انواع روش های پرداخت در وی چت پی:

انواع روش های پرداخت در وی چت پی:

پرداخت سریع: این روش از متداول ترین روش های پرداخت است و شخص خریدار پس از نمایش کد QR (کیو آر کد)  و اسکن آن توسط صندوق دار هزینه مورد نظر از حسابش کسر می شود.

پرداخت از طریق کد QR: فروشنده کد QR خود را بر روی کاغذ و یا مانیتور آماده نموده و افرادی که قصد خرید از آنها را دارند پس از اسکن کد توسط گوشی و با تایید مبلغ، هزینه را پرداخت می کنند.

پرداخت برنامه کوچک (Mini program payment): این روش قابلیتی است که داخل ویچت قرار دارد و بیشتر برای تشویق خرید از فروشگاه های آنلاین مورد استفاده قرار می گیرد. کاربران با ورود به این صفحه و انتخاب محصول مورد نظر هزینه را ر همان لحظه پرداخت می کنند.

حساب رسمی (حساب شرکتی): بازرگانان پس از باز نمودن حساب رسمی می توانند ویژگی پرداخت از طریق حساب خود را فعال کنند تا از این طریق کاربران و مشتری های آنان برای خرید کالا ها و خدمات از داخل حساب رسمی پرداخت نمایند. در این روش شرکت های تجاری می توانند کالاها و خدمات خود را به خوبی در حساب خود تبلیغ و معرفی نمایند.

پرداخت تحت عنوان وب: از رایج ترین روش های پرداختی در کشور چین است و با اسکن کد QR اطلاعات و هزینه جهت پرداخت محصول بر روی صفحه گوشی شما ظاهر می شود و پس از بررسی و تایید هزینه را می توانید پرداخت کنید.

وی چت در بروزرسانی جدید خود به بازرگانان این قابلیت را می دهد تا از طریق پلتفرم های بازاریابی نو آورانه در بستر نرم افزار وی چت با مشتریان قدیم و جدید، پس از فروش ارتباط برقرار کنند و آنها را نسبت به خدمات خود آگاه سازند.

نحوه ثبت نام در ویچت پی:

تمام کسانی که با چین در حال مبادله و تجارت می باشند به چنین نرم افزاری جهت پرداخت نیاز دارند. این نرم افزار امکان ثبت نام و استفاده تمامی افراد (بومی و غیر بومی) را در خود جای داده است. اولین قدم برای این کار عضویت در پیام رسان وی چت است. پس از ثبت نام با استفاده از گذرنامه و یک حساب بانکی چینی می توانید از این نرم افزار استفاده کنید.

در نسخه های جدید این نرم افزار امکان اضافه کردن کارت اعتباری جدید نیز فراهم شده است تا کاربران به راحتی نسبت به انتقال و برداشت های آنلاین از حساب های مختلف خود بپردازند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در ماندارین تماس حاصل فرمایید:

مشاوره مالی حواله یوان
مشاوره مالی پرداخت و حواله با علی پی alipay
مشاوره مالی پرداخت و حواله با ویچت wechat pay

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *