شهر های مهم و تجاری کشور چین

کشور چین از مهم ترین کشورهای آسیا و جهان است. از زمانی اجرای اصلاحات اقتصادی  در چین برای پی ریزی اقتصادی مدرن، این کشور سریع ترین رشد اقتصادی دنیا داشته است. بزرگ ترین صادر کننده جهان، دومین اقتصاد بزرگ جهان از نظر میزان تولید ناخالص داخلی از موفقیت هایی است که این اصلاحات برای این کشور فراهم آورده است.

این کشور توانسته با جذب بیش از 55 میلیون گردشگر در سال از مهم ترین کشور ها در صنعت توریسم قرار بگیرد. همه این مسائل در کنار هم به شکوفایی این کشور کمک کرده است. ما در این مقاله مجموعه ای از شهر های مهم و تاثیر گذار کشور چین، در این شکوفایی را به شما معرفی میکنیم. در ادامه با ماندارین همراه باشید.

شهر پکن در چین

شهر پکن

از مهمترین پایتخت های جهان از گذشته تا به امروز! پکن پایتخت چین نزدیک به 8 قرن است که مرکز  تصمیمات سیاسی و تجاری این کشور میباشد. امروزه پکن از جمله شهر های مدرن جهان به حساب می آید که بیشترین آثار تاریخی جهان را در خود جای داده است و قدمتی 3000 ساله دارد که اهمیت این شهر را بیشتر میکند. فرودگاه این شهر از بزرگ ترین و پر رفت و آمدترین فرودگاه  های جهان است، مترو پکن با توجه به پیشرفته بودن اما کماکان شلوغ و پر رفت و آمد است.

این شهر نزدیک به 20 میلیون سکنه دارد که از پر جمعیت ترین شهر های چین به حساب می آید. این شهر میزبان المپیک تابستانی در سال 2008 بوده و برای  المپیک زمستانی در سال 2022 نیز انتخاب گردیده است که بدین ترتیب اولین شهر خواهد بود که این دو اتفاق ورزشی مهم در آن رخ داده است و درآمد قابل تامل عاید این کشور خواهد شد.

شهر شانگهایی در چین

شانگهای

این شهر با جمعیت  بالغ بر 24 میلیون نفر از پر جمعیت ترین شهر های دنیا می باشد و مهمترین شهر چین در تجارت جهانی است و به واسطه همجواری با آب های آزاد از اهمیت فراوانی برخوردار است. بنادر این شهر شهرت جهانی داشته و از شلوغ ترین بنادر جهان میباشد، تولیدات ناخالص داخلی آن در رده اول قرار دارد و از بنادر بین الملی جهان میباشد. از دیگر اهمیت های این شهر میتوان به برگزاری نمایشگاه های مهم در زمینه خودرو و تکلونوژی اشاره کرد که بسیاری از مردم جهان از آنها دیدن میکنند. آسمان خراش ها و سازه های بلند شانگهای شهرت فراوانی دارد. شانگهای شبیه ترین شهر جهان به نیویورک است، همین امر سبب شده است که این شهر را نیویورک شرق بنامند.

شهر گوانجو در چین

گوانجو

از دیگر شهر های مهم چین شهر بندری گوانجو است، این شهر در زمینه های مختلف فعال بوده و کارخانه های زیادی در آن قرار دارد. شکوفایی این شهر از زمان تغییر و اصلاح در زمینه کشاورزی و  تولیدات صنعتی شروع شد. از مهمترین رخ داد های این شهر میتوان به برگزاری نمایشگاه واردات و صادرات چین اشاره کرد، این نمایشگاه که دوبار در سال برگزار میشود با داشتن بزرگترین مقیاس و رده بندی، طولانی ترین و برجسته ترین نمایشگاه تجارت بین الملل می باشد. گوانجو از نظر مبادلات تجاری جهان از اهمیت بالایی برخوردار است و از نظر قدرت تجاری و اقتصادی و در آمد خالص در رده سومین شهر این کشور قرار دارد.

شهر تیانجین در چین

تیانجین

شهر تیانجین از شهر های ساحلی کشور چین می باشد و بنادر آن همواره محل رفت و آمد کانتینر های مختلف از سراسر جهان است و سالانه بیش از 10 میلیون کانتینر در این بندر جابجا میشود. در سال 1860 تیانجین به بندری تجاری  تبدیل شد، بسیاری از کشورهای غربی در این شهر سرمایه گذاری کردند و نتیجه این سرمایه گذاری تبدیل شدن این شهر به بندر مهم در تجارت های  چین بود. این شهر، فاصله چندانی با شهر پکن ندارد از همین رو به عنوان دروازه حمل ونقل این شهر نیز محسوب میشود. علاوه بر اهمیت بنادر، صنایع و تولیدات این شهر اهمیت فراوانی دارد به طوری که سرانه تولید ناخالص داخلی آن نزدیک به 16 هزار دلار میباشد.

شهر شنژن در چینشنژن

تا بیش از 1979، نام یک روستای مرزی در جنوب چین و شمال هنگ کنگ بود، اما امروزه به کلان شهری تبدیل شده که نقش مهمی در تجارت های این کشور دارد. تصمیم درست دولت چین مبنی بر اعلام این شهر به عنوان منطقه آزاد اقتصادی در سال 1979 زندگی ساکنین ماهیگیر این منطقه را متحول کرد.این شهر به عنوان نمادی از اصلاحات در کشور چین و به عنوان شهری کلیدی برای تجارت خارجی میباشد. بخش مهمی از تولیدات کشور در این منطقه روی میدهد و سرانه تولیدات ناخالص داخلی آن ارزشی بالغ بر 22 هزار دلار دارد که رقم زیادی است. نمایشگاه بین المللی صنایع فرهنگی شنژن از مهمترین نمایشگاه های صنایع فرهنگی ملی چین میباشد که هر ساله در ماه می در این شهر برگزار میشود.

شهر چنگدو در چین

چنگدو

چنگدو از دیگر شهر های مهم چین میباشد که از لحاظ اقتصادی ترابر و ارتباطی مهم میباشند. این شهر از بنیان گذاران صنایع الکترونیک و فناوری اطلاعات در کشور شناخته میشود و شرکت هایی همچون اینتل، آ بی ام، نوکیا، ماکروسافت و شرکتهای مهم دیگر در این شهر مشغول به فعالیت میباشند. این شهر علاوه بر مبادلات تجاری از نظر صنعت گردشگری مورد توجه میباشد، همچنین از نظر محصولات کشاورزی و طب سنتی این منطقه زبان زد میباشد. این شهر با توجه به اینکه در مناطق مرکزی چین قرار گرفته و به آب های آزاد راه ندارد در آمد خوبی دارد، طوری که سرانه ناخالص تولیدات داخلی به بیش از 10 هزار دلار میرسد.

 

درصورت نیاز به هر گونه خدمات تجاری و بازرگانی کشور چین لطفا کلیک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *