راحت ترین روش حواله ی ارزی یوان به چین چیست؟

زمانیکه بحث از ارسال حواله های ارزی به چین میشود، کاری بسیار دشوار و پیچیده به نظر میرسد. اما همیشه میتوان برای کارهای پیچیده، راه حل های ساده تری نیز پیدا کرد. اما چطور میتوان انتقال پول ایران به چین را انجام داد که هم ساده باشد و هم امنیت منابع مالی ما برقرار شود؟ برای پاسخ به این سوال به شما توصیه میکنیم مقاله ی زیر را تا انتها بخوانید.

حواله بانکی چیست؟

حواله بانکی یا سوئیفت امروزه یکی از پرکاربرد ترین و مطمئن ترین و سریعترین روش های ارسال پول در سراسر دنیا است. معمولا تاجران و بازرگانان و به طور کلی، کسانیکه مایل اند با کشورهای دیگر مراودات مالی داشته باشند از این روش استفاده میکنند. در روش استفاده از حواله، خریدار یا شخصی که باید پولی به حساب شخص دیگر واریز کند، باید مبلغ مورد توافق طرفین را به حساب بانکی فروشنده در کشور دوم حواله کند. البته شرط لازم برای این کار اتصال کشور به شبکه ی بین المللی سوئیفت است. منظور از شبکه بین المللی سوئیفت درواقع یک ارتباط بین بانک های معتبر در کشورهای مشخص است که میتوان بین آنها انتقال های مالی انجام داد. تا این جای کار فهمیدیم که حواله همان انتقال حساب به حساب است. با این تفاوت که پول شما پس از 2 الی 3 روز کاری به حساب فروشنده در کشور دوم ارسال میشود. البته روش های آنلاینی نیز برای این کار تعریف شده است که شرط آن داشتن حساب معتبر مستقیم در کشور دوم است.

حواله یوان به چین چگونه است؟

قبل از پاسخ به این سوال لازم است اشاره کنیم کشور ما به همراه چند کشور دیگر از جمله کره شمالی، فلسطین، سودان، ونزوئلا،کوبا، در لیست تحریم های خزانه داری آمریکا هستند. همین امر حواله وسترن یونیون را غیر ممکن ساخته است.

 

 

مزایای حواله یوان به چین

با این وجود چگونه باید حواله ارزی یوان به چین داشته باشیم؟ در ادامه ی این بخش به روش های مختلف حواله ارزی یوان اشاره خواهیم کرد:

  1. حواله RMB : این روش مناسب برای بازرگانان و تاجران ایران است. به دلیل محاسنی که برای بازرگانان و تاجران دارد معمولا از این روش توسط بازرگانان ایران استفاده میشود.
  2. حواله پی پال: پی پال انتقال پول به حساب فرد مورد نظر از روش پرداخت اینترنتی است. در این روش همانند خرید از سایت، مبلغ هزینه ی مورد نظر خودتان را از طریق درگاه پی پال پرداخت میکنید.
  3. حواله Renminbi : این حواله در واقع همان روش RMB است و به این علت به این نام مشهور است که رنمینبی واحد پول در کشور چین یعنی یوان است و هردوی این روش ها همان حواله یوان به چین هستند.
  4. حواله داخلی: با استفاده از این روش پول را به حساب بانکی مورد نظرمان در کشور چین واریز میکنیم. همانطور که میدانید انتقال بین بانکی ریسک های انتقال پول را تا حد بسیار زیادی پایین می آورد. در نتیجه حواله داخلی را میتوانیم در دسته ی حواله فوری یوان به چین قرار دهیم.
  5. حواله CNY : CNY واحد پولی کشور چین است و هر یک واحد سی ان وای مساوی با یک یوان RMB است. این واحد بیشتر در اصطلاح ادبیات رسمی تجارت کشور چین کاربرد دارد. یعنی زمانیکه شما قصد واردات از و یا صادرات به کشور چین را دارید از همان روش رنمینبی یا RNB استفاده میکنید.
  6. حواله وسترن یونیون : اگر قصد دارید مبلغی را به صورت حواله فوری یوان به چین حواله کنید، ما این روش را به شما توصیه میکنیم. همچنین زمانیکه میخواهید درآمد ارزی خود را از چین خارج کنید نیز حواله وسترن یونیون بسیار کاربردی است. البته به دلیل وجود تحریم ها توسط خزانه داری آمریکا قبل از حواله ارزی یوان، حتما با متخصصین این حوزه مشورت کنید.
  7. حواله سوئیفت : اگر مبلغی که قصد انتقال آن را دارید از 10 هزار دلار بیشتر است، این روش را به شما توصیه میکنیم. این روش کارمزد مقرون به صرفه تری برای انتقال مبالغ بالاتر دارد.
  8. حواله ریا : حواله یوان به چین با استفاده از روش حواله ریا احتیاجی به حساب بانکی ندارد. این روش نیز در دسته ی روش ساده و سریع حواله ارزی یوان قرار گرفته و برای حواله فوری یوان به چین بسیار مناسب است.

قبل از حواله یوان به چین؛ حتما این بخش را بخوانید:

نرخ انتقال پول ایران به چین به متغیرهای زیادی بستگی دارد. مثلا زمانیکه مبلغ ارسالی شما بالاتر میرود کارمزد دریافتی آن کاهش میابد و اگر از یک مقداری بالاتر باشد تقریبا بدون دریافت کارمزد وجه شما منتقل میشود. برای اینکه بدانید هزینه ی انتقال پول ایران به چین چقدر است با مشاوران ما در ماندارین تماس بگیرید.

در این بخش به بانکهایی اشاره میکنیم که میتوانند مقصد ارسال حواله یوان به چین باشند:

  • بانک چین Bank of Shanghai
  • بانک چین SPD Bank
  • بانک چین China Merchants Bank
  • بانک چین Bank of Agricultural (ABC)
  • بانک چین Development Bank
  • بانک چین Bank of Communicate Ti Nos
  • بانک چین Industrial Commercial Bank of China
  • بانک چین ICBC Bank
  • بانک چین The People’s Bank of China
  • بانک چین China CITIC Bank
  • بانک جی چی مورگان JP Morgan Bank
  • بانک چین Ping AN Bank
  • بانک چین China Construction Bank
  • بانک پینگان Pingan Bank
  • بانک کونلون Bank of Kunlon

اگر میخواهید حواله یوان به چین انجام دهید باید اطلاعاتی از قبیل آدرس بانک، آدرس محل سکونت، شماره تماس و اطلاعات تکمیلی را از فروشنده در کشور دوم داشته باشید.

حواله ارزی یوان به چین مزایای بسیاری نیز دارد. که در این بخش به آن میپردازیم:

  • زمانیکه میخواهید به صورت آنلاین حواله ارزی یوان انجام دهید تقریبا کارمزدی پرداخت نمیکنید.
  • میتوانید هرچقدر که مایلید حواله ارزی داشته باشید.
  • انتقال پول ایران به چین بسیار به صرفه تر از ارزهای دیگر حتی دلار است.
  • زمانیکه شما ارز خود را به صورت بین بانکی حواله میکنید احتمال ریسک را به صفر میرسانید.
  • میتوانید با استفاده از حساب شرکتی ثبت شده در چین حواله فوری یوان به چین داشته باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در ماندارین تماس بگیرید.

مشاوره مالی حواله یوان
مشاوره مالی پرداخت و حواله با علی پی alipay
مشاوره مالی پرداخت و حواله با ویچت wechat pay

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *