بهترین مترجم شفاهی زبان چینی

بهترین مترجم شفاهی زبان چینی می تواند در برقراری ارتباط و به ثمر نشستن مذاکرات تجاری و بازرگانی و … تاثیر بسزایی داشته باشد. امروزه بسیاری از شرکت های داخلی به منظور شرکت در جلسات تجاری و شرکت در نمایشگاه ها و کنفرانس های مختلف از مترجم شفاهی چینی کمک می گیرند. این روابط موجب شده است که روز به روز اهمیت ترجمه شفاهی و مترجم خبره در به نتیجه رسیدن، بیشتر نمایان شود. دفتر ترجمه ماندارین با حضور و بکارگیری بهترین مترجم زبان چینی که در این کار تجربه کافی داشته و نسبت به سایر مسائل چون فرهنگ، قوانین و اقتصاد کشور چین از آگاهی کافی برخوردار هستند، اقدام به خدمات رسانی به متقاضیان ترجمه شفاهی چینی می نماید.

امروزه بسیاری از کشورهای توسعه یافته مانند انگلستان و فرانسه به تدریس زبان چینی به عنوان زبان دوم خود پرداخته اند. این اعتقاد وجود دارد که تا چند دهه­ آینده زبان چینی بعد از زبان انگلیسی به عنوان دومین زبان رسمی جهان قرار خواهد گرفت. با توجه به  پیشرفت و حضور اقتصاد چین در اکثر کشور های جهان، آموزش و شناخت زبان چینی اهمیت پیدا نموده است. این امر موجب شده است در بسیاری از روابط و مذاکرات جهت برقراری ارتباط از مترجمین زبان چینی استفاده نمایند. بهترین مترجم زبان چینی می بایست علاوه بر آشنایی با زبان ماندارین نسبت به مواردی همچون فرهنگ و اقتصاد و سایر موارد که ممکن است در ترجمه مورد استفاده قرار گیرد آگاهی داشته باشد.

 

دفتر ترجمه چینی ماندارین با توجه به اهمیت زبان چینی، با همکاری مترجمین مختلف رسمی و غیر رسمی زبان چینی اقدام به ارائه خدمات تخصصی در رابطه با ترجمه همزمان چینی می نماید. شما عزیزان می توانید جهت بهرمندی از خدمات ترجمه شفاهی چینی با شماره های تماس ما تماس گرفته و درخواست خود مبنی بر نوع ترجمه درخواستی و زمان آن اعلام نمایید تا کارشناسان ما ضمن بررسی در کوتاه ترین زمان ممکن همکاری لازم را با شما بعمل آورند.

لازم به ذکر است که با توجه به اهمیت زبان چینی و محدود بودن تعداد مترجمین فعال و خبره در این زبان و همچنین تعداد درخواست های بالا مبنی بر نیاز به مترجم شفاهی چینی برای بهره مندی از خدمات ترجمه شفاهی چینی پیش از رسیدن تاریخ درخواستی اقدام به هماهنگی جهت دریافت خدمات نمایید.

 

ترجمه شفاهی چینی و انواع خدمات آن:

خدمات ترجمه شفاهی چینی دارای انواع مختلفی است که به صورت مجزا و یا یک جا قابل ارائه می باشند. شما متقاضیان عزیز می توانید با توجه به نیاز خود در حوزه های مختلف چون روابط تجاری و بازرگانی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و … اقدام به استخدام بهترین مترجم شفاهی چینی نمایید که دارای تجریه و آگاهی لازم در این امور می باشند. بکارگیری بهترین مترجم زبان چینی ضمن ایجاد اعتماد از صحت و درستی ترجمه این اطمینان را به کارفرما می دهد که با خیالی آسوده به کار خود ادامه دهد.

 

  1. خدمات ترجمه شفاهی چینی به صورت همزمان (Simultaneous):

ترجمه شفاهی به صورت همزمان به شکل های مختلفی انجام می شود و انواع مختلفی دارد. امروزه با توجه به روابط تجاری، سیاسی و … که بین کشور چین و ایران در جریان می باشد ترجمه شفاهی به ویژه ترجمه همزمان اهمیت بسیاری پیدا نموده است. این شکل از ترجمه در حالت های مختلف حضوری و غیر حضوری انجام می شود. مثلا شرکت در نمایشگاه ها، دیدار با طرف چینی و یا برگزاری کنفرانس ها نیاز به حضور مترجم شفاهی می باشد. در این نوع ترجمه، با توجه به محدودیت زمانی، مترجم باید قدم به قدم تا جایی که می‌تواند با گوینده حرکت کند. به همین خاطر، ترجمه تمام گفته‌ ها به صورت کامل دشوار است. از همین رو با استفاده از بهترین مترجم زبان چینی، کارفرما با این اطمینان که مترجم تا حد ممکن ترجمه را به صورت کامل و بدون کاستی انجام می دهد به گفت و گوی خود ادامه می دهد.

 

  1. ترجمه شفاهی چینی از روی متن:

این سبک از ترجمه ویژه کنفرانس های مختلف تبلیغاتی و آموزشی می باشد. در این جلسات متنی به زبان چینی و یا فارسی توسط کارفرما تهیه می شود و مترجم اقدام به ترجمه آن برای همه افراد حاضر در کنفرانس می نماید.

ترجمه شفاهی چینی از طریق تماس تلفنی (Over the Phone Interpretation):

همانطور که از نام این ترجمه مشخص است، در این روند از طریق تلفن یا تماس ویدئویی مترجم اقدام به ترجمه و برقراری ارتباط می نماید. با توجه به اینکه گاهاً برخی از شرکت ها و طرفین امکان سفر به کشور مقابل را ندارند و یا به منظورکاهش هزینه های سفر، جهت انجام امور خود از این نوع ترجمه استفاده می کنند. این ترجمه راهی مناسب جهت تسهیل در امور تجاری و روابط است.

  1. ترجمه شفاهی چینی جهت حضور در نمایشگاه:

برخی از شرکت های تجاری، بازرگانی و علمی جهت حضور در نمایشگاه هایی که در کشور چین و یا توسط نمایندگان آنان در ایران و سایر کشور ها برگزار می شود از بهترین مترجم شفاهی چینی جهت حضور در نمایشگاه استفاده می نمایند. با توجه به اینکه این نمایشگاه ها موقعیت خوبی جهت برقراری ارتباط و ایجاد رابطه تجاری بین شرکت ها می باشند، مترجم مسلط به مباحث و موارد پیرامون موضوع برگزاری نمایشگاه به خوبی می تواند در شکل گیری این رابطه کمک کند.

این خدمات تنها بخشی از عمده فعالیت ها و درخواست های ترجمه شفاهی زبان چینی می باشد. این خدمات ممکن است که به درخواست کارفرما در ایران صورت بگیرد و یا در کشور چین. که در صورت نیاز دفتر ترجمه ماندارین این توانایی را دارد که در شهر های مختلف چین این خدمات را ارائه نماید.

 

اهمیت ترجمه شفاهی و مترجم شفاهی چینی

با  توجه به روابط (سیاسی، اقتصادی و فرهنگی) گسترده ایی که بین ایران و کشور چین در جریان است و هر ساله بر حجم مبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور افزوده می شود. نفرات هر دو طرف تجاری به این کشورها مسافرت می کنند در نتیجه نیاز به حضور بهترین مترجم شفاهی چینی در این سفر ها احساس می شود.

اهمیت حضور مترجم چینی زمانی که صاحبین کسب و کار و همچنین تجار خواهان برقراری ارتباط با طرفین چینی خود هستند مشخص می شود. برای این کار باید از مترجمین خبره و باتجربه که به زبان فارسی و چینی مسلط هستند کمک گرفت.

 

استخدام و بکارگیری مترجم شفاهی چینی:

استخدام مترجم مسلط به زبان چینی به منظور برقراری روابط اقتصادی و بازرگانی با شرکای چینی صورت می گیرد. همچنین سازمان ها و ارگانهای دولتی کشور جهت برگزرای جلسات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با کشور چین به مترجم نیاز پیدا می کنند که به استخدام و بکارگیری مترجم می پردازند. شما متقاضیان ترجمه شفاهی چینی و یا ترجمه کتبی چینی می توانید از طریق راه های ارتباطی با دفتر ترجمه چینی ماندارین اقدام به درخواست و سفارش ترجمه خود نمایند و کارشناسان ما در اسرع وقت نتیجه را به آگاهی شما می رسانند.

 

ویژگی های بهترین مترجم شفاهی چینی چیست؟

  • تسلط کامل مترجم شفاهی چینی به زبان چینی ماندارین و زبان فارسی.
  • دانش و آگاهی کامل نسبت به مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی چین و ایران.
  • آگاهی از شرایط و قوانین تجارت و همچنین روابط اقتصاد بین المللی روز دنیا.
  • شناخت و آگاهی کافی در زمینه مورد بحث (سیاسی، اجتماعی و …) بین طرف های ایرانی و چینی.
  • اطمینان به مترجم و امانت داری و قابل اعتماد بودن او با توجه به حضور در جلسات خصوصی.
  • توانایی انتقال درست و کامل مفاهیم و جملات در کمترین زمان به طرفین.
  • پایندی به قرداد منعقد شده با کارفرما و همچنین حسن انجام خدمت.

 

می توان تمامی این موارد را در یک مترجم شفاهی حرفه ای به خوبی مشاهده نمود. دفتر ترجمه چینی ماندارین با علم و آگاهی به شرایط مترجمین و کارفرمایان آماده است تا با تنظیم قرداد حرفه ای جهت متقاضیان ترجمه شفاهی چینی شرایطی را به وجود آورد تا آنان از خدمات مترجم شفاهی چینی ضمن اطمینان، بهره کامل را ببرند.

گرچه امروزه با ساخت نرم افزار های متعدد و پرکاربرد در زمینه ترجمه زبان های مختلف از جمله زبان چینی امکان استفاده و بکارگیری آنها در زمینه های مختلف ترجمه وجود دارد. اما به دلیل خطا ها و اشتباهات موجود در این نرم افزار ها همچنان مترجمان تنها نفرات قابل اعتماد برای ترجمه می باشند. این نرم افزار ها قابلیت ترجمه شفاهی و کتبی را دارا هستند اما نمی توان به صورت قطع به ترجمه آن ها اعتماد نمود و همواره نیاز به پیش زمینه و دانشی در زبان مورد نظر می باشد و در نهایت نیاز است یک مترجم به آن نظارت کند و اشکالات و ایرادات آن را رفع کند. با توجه به ساخت چنین نرم افزار هایی و همچنین پیشرفت تکنولوژی نمی توان به عنوان بهترین مترجم زبان چینی از آن ها استفاده نمود.

چه کسانی متقاضی ترجمه شفاهی چینی هستند ؟

  • تجار و بازرگانان ایرانی و همچنین ارگان ها و شرکت های علمی که خواهان ایجاد ارتباط و همکاری با کشور چین هستند.
  • اساتید و دانشجویان که خواستار برقراری ارتباط با دانشگاه ها و بنیاد های علمی چین هستند.
  • گروه های علمی و تیم های ورزشی که به منظور برگزاری مسابقات و شرکت در اردو های تمرینی به کشور چین مسافرت می کنند.
  • شرکت ها و آژانس های مسافرتی و گردشگری که اقدام به برگزاری تور های مختلف گردشگری در کشور چین و یا کشور ایران جهت گردشگران ایرانی و چینی می نمایند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *